thanjavur,trichy,madurai,rameshwarem - Reisverslag uit Rameswaram, India van ties tubbing - WaarBenJij.nu thanjavur,trichy,madurai,rameshwarem - Reisverslag uit Rameswaram, India van ties tubbing - WaarBenJij.nu

thanjavur,trichy,madurai,rameshwarem

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg ties

04 Februari 2014 | India, Rameswaram

heey mensen effe weer een updat van wat ik heb gedaan
ik begin wel wat meer me draai te vinden nu hier
het duurde effe maar hij is er

me laatste bericht was in thanjavur
leuk om een dag of 2 te zijn en allles te bekijken maar
voor de rest niet zo heel veel te beleven gevraagd naar leuke plekken om naar toe te gaan krijg je als antwoord het zwembad

de big tempel is echt big dat sowieso
geweldig om te zien kwam er veel toeristen tegen (alllemaal frans die bijna geen engels kunnen)
en ik spreek geen woord frans heel irritant
hoe die zich hier dan redden ?
dus maar door gereisd naar trichy(Tiruchirappalli)
gave fort midden in de stad het rock fort 417 traptreden beklommen (na geteld) met een tempratuur van 28 graden om 12 uur pufff wat een beklimming daarna de
Sri Ranganathaswamy tempel bekeken zo in een hal gelopen waar ik niet mocht komen alleen hindu's uit de tempel gezet (heb ik weer)
trichy was opzich lijkp had aleen geen goed hotel zat een indiaanse bar naast die elke avond stampes vol zat en heel luid en (wel cool lui die op de vuist gingen)
na een paar dagen door na madurai

Madurai is gewelding leuke stad veel te doen veel te zien
in elke stad doe ik eigenlijk het zelfde zonnebril op goed ingesmeerd
en dan zonder enige bestemming gewoon lopen en kijken en genieten van wat je zien van rijke gedeeltes tot de arme af en toe een thai pauze en praten met de lokale bevolking (die engels kunnen) of er nog leuke plekken zijn om te zien zo kwam ik terecht bij de bloemenmarkt echt schitterend honderden kraampjes met bloemen in allemaal vele kleuren
de groente markt precis het zelfde een paar honderd meter verder op effe een lekkere halve papaja gegeten en daarna een riksja terug genomen naar de stad
om me eigen indiaanse pyjama te laten maken zelf de kleuren uit gekozen alles opgemeten door een heel klein mannetjes die nederlands kon
heel geniaal om te horen en binnen 2 uur had ik me eigen kleding al klaar en het zit heerlijk
de volgende dag zou ik eigenlijk een brommer huren maar niet gedaan veel te gevaarlijk in een stad met 1,2 miljoen inwoners
toen kwam ik rajeef tegen de riksja chauffeur in elke stad vind je er wel een een normale kerel die goed engels kan en je alles kan laten zien en verteld over alles met hem naar allerlei tempels geweest en daar werd ik ontvagen als een heiligman leek het wel omdat ik zo lang was stond ik dichterbij god ik kreeg bloemkettingen en volgens mij wel 10 verschillende stippen en strepen op met voor hoofd van tekens van kracht en shiva (god der goden hier)voor meer als 75km totaal in de riksja ben je nog een 20 euro kwijt en dan ben je meer als 6 uur onderweg inc alle uitleg
(en thai pauze op zijn kosten ) ik heb hem beloond met een lunch op mijn kosten 400 roepies (5,50 euro) en die man is in extase hij heeft er zelfs voor gezorgt dat ik in de goeie bus kwam naar rameshwarem zonder dat ik zelf hoefde te zoeken en 10 mensen te vragen naar de goeie bus
rajeef bedankt!
na 4 uur in de bus te zitten op eindelijk een goeie plek waar ik me benen kwijt kan hier in een bus en een kleine botsing met een andere bus op een tussen station wel veilig aan gekomen in rameshwarem
het lijkt wel hawai (maar dan goedkoop)
nu lekker genieten van het strand en kijken of ik sri lanka kan zien en dan vanmiddag lekker dwalen door de stad

dat was het weer voor dit verslag

tot ziens



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rameswaram

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2014

thanjavur,trichy,madurai,rameshwarem

26 Januari 2014

van stad naar stad

15 Januari 2014

Mijn eerste EIGEN verslag OOIT
ties

Backpacken door zuid India.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1132
Totaal aantal bezoekers 3807

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Januari 2014 - 20 Maart 2014

India

08 Januari 2014 - 19 Maart 2014

backpacken door india

Landen bezocht: